Kategorie: Silniki i układy napędowe Materiały eksploatacyjne i smarowanie
Silnik, który działa na mieszance propanu i butanu, czyli LPG, to naprawdę ciekawy temat. Ma dość skomplikowany zestaw elementów jak zawór redukcyjny, manometr, wymiennik ciepła i mieszalnik. Zawór redukcyjny ustawia ciśnienie gazu, a manometr pozwala na obserwowanie, co się dzieje z tym ciśnieniem. Wymiennik ciepła zapewnia, że silnik działa w dobrej temperaturze, co jest ważne dla jego wydajności. LPG to często lepszy wybór dla samochodów, bo daje wyższą efektywność energetyczną w porównaniu do innych paliw. Poza tym, jest bardziej przyjazne dla środowiska, bo emituje mniej szkodliwych substancji. Ostatnio coraz więcej osób i firm zaczyna korzystać z LPG, zwłaszcza że przepisy dotyczące emisji spalin są coraz bardziej rygorystyczne. To sprawia, że technologie oparte na LPG mają przyszłość.