Jeżeli filtr oleju silnikowego wkręcany jest od dołu w pozycji pionowej, to przed jego przykręceniem należy
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Zalanie filtra oleju silnikowego olejem przed jego zamontowaniem jest kluczowym krokiem, który ma na celu zapewnienie odpowiedniego smarowania oraz uniknięcie uszkodzeń silnika w chwili uruchomienia. W przypadku, gdy filtr wkręcany jest od dołu w pozycji pionowej, zalanie go olejem silnikowym pozwala na napełnienie go przed jego montażem, co oznacza, że olej będzie dostępny w filtrze od razu po uruchomieniu silnika. W przeciwnym razie, jeśli filtr byłby suchy, mogłoby dojść do poważnych uszkodzeń silnika na skutek braku smarowania. Zgodnie z zasadami dobrych praktyk w motoryzacji, nowe filtry należy zawsze napełnić olejem, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie systemu smarowania. Ponadto, to prosta procedura, która zajmuje tylko chwilę, a może znacznie wpłynąć na żywotność silnika. Przykładem zastosowania tej praktyki jest wymiana oleju w serwisach samochodowych, gdzie technicy rutynowo napełniają filtry oleju przed ich założeniem w silnikach, co jest zgodne z zaleceniami producentów samochodów.
Podgrzewanie filtra w ciepłej wodzie, wykonywanie prób jego szczelności czy zalewanie go naftą lub benzyną ekstrakcyjną to podejścia, które nie tylko są niepraktyczne, ale mogą również prowadzić do uszkodzeń silnika lub filtra. Przede wszystkim, zalewanie filtra naftą czy benzyną jest niewłaściwe, ponieważ te substancje nie mają właściwości smarujących, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania silnika. Stosowanie ich przed zamontowaniem filtra może prowadzić do zanieczyszczenia układu smarowania, co w konsekwencji zwiększa ryzyko uszkodzenia silnika. Ponadto, przeprowadzanie prób szczelności na filtrze oleju przed jego zamontowaniem jest również zbędne i nieefektywne, zwłaszcza gdy nie ma żadnych widocznych oznak uszkodzenia. W praktyce, filtry oleju są projektowane z myślą o ich jednorazowym użyciu i nie powinny być poddawane takim testom. Podgrzewanie filtra w ciepłej wodzie również nie jest zalecane, ponieważ może wpływać na materiał uszczelniaczy i innych komponentów, co może prowadzić do ich zniekształcenia lub osłabienia. Zastosowanie tych błędnych metod może prowadzić do nieodwracalnych szkód w silniku oraz skrócenia jego żywotności, a także zagrażać bezpieczeństwu pojazdu.