Odpowiedź, aby ostukać głowicę silnika gumowym lub drewnianym młotkiem, jest poprawna, ponieważ te materiały są mniej podatne na uszkodzenia w porównaniu do metali. Używanie gumowego lub drewnianego młotka pozwala na delikatne, ale skuteczne uwolnienie głowicy z bloku silnika bez ryzyka pęknięcia lub zarysowania. Głowica silnika często jest mocno przylegająca z powodu osadów, rdzy lub odkształceń, więc stosując umiarkowane uderzenia w strategicznych miejscach, można rozluźnić połączenia, co ułatwia jej demontaż. W praktyce, podczas serwisowania silników, technicy często stosują ten sposób, aby uniknąć poważnych uszkodzeń i kosztownych napraw. Dobrą praktyką jest również sprawdzenie, czy wszystkie mocowania zostały usunięte, a następnie systematyczne podważanie głowicy w różnych miejscach, co zwiększa szansę na jej łatwe oderwanie bez uszkodzeń.
Metodologia związana z podważaniem głowicy silnika przy użyciu metalowego klina lub podjęciem próby uruchomienia silnika jest nieodpowiednia oraz potencjalnie niebezpieczna. Wbijanie metalowego klina między głowicę a blok silnika może spowodować nieodwracalne uszkodzenia zarówno głowicy, jak i bloku, co prowadzi do kosztownych napraw lub konieczności wymiany części. Metalowe narzędzia, w przeciwieństwie do gumowych lub drewnianych, są twarde i mogą powodować zarysowania, pęknięcia lub inne uszkodzenia, które nie tylko wpływają na integralność strukturalną, ale również mogą prowadzić do problemów z uszczelnieniem w przyszłości. Próbując uruchomić silnik, mając głowicę nierozłączoną z blokiem, można spowodować uszkodzenie elementów wewnętrznych silnika, a także zagrażać bezpieczeństwu. Uważne i przemyślane podejście jest kluczowe, a stosowanie odpowiednich narzędzi i technik podczas demontażu komponentów silnika może znacząco obniżyć ryzyko uszkodzeń. Dlatego ważne jest, aby zawsze kierować się zasadami bezpieczeństwa i dobrymi praktykami w zakresie konserwacji pojazdów, aby zapewnić ich długotrwałą funkcjonalność oraz uniknąć nieprzewidzianych wydatków związanych z naprawami.