Docieranie gniazda i zaworu to naprawdę ważny proces, który wpływa na to, jak dobrze działa silnik. Dzięki temu możemy pozbyć się mikrouszkodzeń i niedoskonałości, co z kolei daje lepsze dopasowanie. Takie docieranie to w dużej mierze szlifowanie lub polerowanie, co sprawia, że powierzchnie są gładsze, a tarcie mniejsze. Jeśli to zrobimy jak trzeba, silnik może działać lepiej i przy okazji mniej palić oraz emitować mniej spalin. W motoryzacji to zgodne z wymaganiami jakości, jak ISO 9001, które przypominają, jak ważne jest precyzyjne wykonanie wszystkich części silnika, żeby dobrze działał i długo wytrzymał. Warto też okresowo sprawdzać stan gniazd i zaworów, żeby na bieżąco wiedzieć, w jakiej są kondycji i uniknąć większych problemów.
Wybranie polerowania trzonka zaworu na końcowy etap przed montażem to nie najlepszy pomysł, bo to nie ma wpływu na szczelność w gnieździe głowicy. Oczywiście, polerowanie może uczynić powierzchnię gładszą, ale to nie rozwiązuje problemów z dopasowaniem zaworu do gniazda. Chociaż rozwiercanie prowadnicy zaworowej może być przydatne do regulacji luzu, to nie poprawia szczelności. Zbyt duże otwory w prowadnicach mogą powodować, że zawór nie będzie działał tak, jak powinien. Frezowanie i szlifowanie gniazda są ważne, ale same w sobie nie zapewnią idealnego dopasowania. Często ludzie myślą, że wystarczy obrobić gniazdo, żeby wszystko było okej, a to nie do końca tak działa. Kluczowe jest, żeby wszystkie etapy obróbki były ze sobą powiązane — tylko wtedy silnik będzie działał niezawodnie i zmniejszy się ryzyko awarii oraz kosztów napraw. Także przy montażu warto zwrócić uwagę na każdy detal, a nie tylko na pojedyncze rzeczy, bo to błąd, który można łatwo popełnić.