Odpowiedź 600 zł jest poprawna, ponieważ koszt naprawy czterech wtryskiwaczy, przy założeniu, że naprawa jednego trwa 1 godzinę, wynosi 4 godziny robocze. Przy stawce 100 zł za roboczogodzinę, całkowity koszt robocizny wynosi 400 zł. Aby osiągnąć zysk w wysokości 200 zł, należy dodać tę kwotę do kosztu robocizny, co prowadzi do ceny 600 zł (400 zł + 200 zł). Takie podejście jest zgodne z zasadami ustalania cen w branży motoryzacyjnej, gdzie cena usługi powinna odzwierciedlać zarówno koszt materiałów i pracy, jak i zysk. Przykładowo, w warsztatach mechanicznych cena usługi często obejmuje nie tylko bezpośrednie koszty robocizny, ale również inne wydatki operacyjne, co jest istotne dla zapewnienia rentowności. W kontekście standardów branżowych, taki sposób kalkulacji pomaga w utrzymaniu konkurencyjności oraz stabilności finansowej warsztatu.
Wielu ludzi, analizując koszty naprawy wtryskiwaczy, może popełnić błąd w myśleniu, zakładając, że cena powinna być równo proporcjonalna do liczby wtryskiwaczy bez uwzględnienia kosztów robocizny oraz zysku. Odpowiedzi takie jak 400 zł mogą wynikać z błędnego założenia, że sama robocizna pokrywa całkowity koszt usługi. W rzeczywistości, aby firma mogła funkcjonować efektywnie, musi również uwzględniać zysk. Ponadto, odpowiedzi takie jak 500 zł czy 700 zł mogą być wynikiem niepoprawnego zrozumienia wartości dodanej, jaką przynosi usługa oraz błędnego oszacowania kosztów robocizny. Kluczowe jest zrozumienie, że w branży napraw samochodowych ceny powinny nie tylko odzwierciedlać koszty, ale również umożliwiać generowanie zysku, który jest niezbędny do rozwoju firmy. Ostatecznie, poprawna kalkulacja powinna uwzględniać zarówno wydatki na robociznę, jak i zysk, co czyni odpowiedź 600 zł jedyną sensowną w kontekście tej analizy.