Olej silnikowy CD SAE 15W-40 jest klasyfikowany jako olej wielosezonowy, co oznacza, że jest zaprojektowany do pracy w szerokim zakresie temperatur. Liczba '15W' wskazuje na właściwości oleju w niskich temperaturach, co oznacza, że olej zachowuje odpowiednią lepkość podczas zimnych startów silnika. Z kolei '40' odnosi się do lepkości oleju w wysokich temperaturach, co zapewnia jego odpowiednie smarowanie w wysokotemperaturowych warunkach pracy. Olej klasy CD jest odpowiedni do silników wysokoprężnych, które wymagają lepszej ochrony przed zużyciem oraz większej odporności na utlenianie i osady. W praktyce stosowanie oleju 15W-40 w silnikach wysokoprężnych, takich jak te w pojazdach ciężarowych czy maszynach rolniczych, zapewnia optymalną pracę silnika, redukcję tarcia oraz przedłużenie jego żywotności, zgodnie z normami API (American Petroleum Institute). Przykładem zastosowania może być użycie tego oleju w silnikach diesla, które pracują w różnorodnych warunkach atmosferycznych, co czyni go uniwersalnym wyborem dla wielu użytkowników.
Pojęcia zawarte w niepoprawnych odpowiedziach wskazują na mylenie klasyfikacji olejów oraz ich przeznaczenia. Niezrozumienie, że olej 15W-40 to olej wielosezonowy, prowadzi do błędnych koncepcji, jak np. jego klasyfikacja jako oleju zimowego. Oleje zimowe, takie jak 0W-20, są zaprojektowane do pracy w bardzo niskich temperaturach, co nie dotyczy oleju 15W-40, który jest optymalny w szerszym zakresie temperatur. Oferowanie go do silników z zapłonem iskrowym jest również niepoprawne, ponieważ olej ten jest dedykowany głównie silnikom wysokoprężnym, które wymagają lepszych właściwości smarnych i ochrony przed zanieczyszczeniami. Ponadto, klasy oleju jak CD obejmują normy dotyczące silników diesla, co wyklucza jego użycie w silnikach dwusuwowych, które wymagają całkowicie innych specyfikacji olejów. Typowym błędem myślowym jest przypisywanie właściwości oleju na podstawie jego oznaczenia, bez uwzględnienia przeznaczenia oraz wymagań technicznych silników, do których ma być stosowany. Takie nieporozumienia mogą skutkować niewłaściwym doborem oleju, co z kolei wpływa na wydajność silnika oraz jego trwałość.