Kategorie: Silniki i układy napędowe Diagnostyka i naprawa Materiały eksploatacyjne i smarowanie
Zużycie pierścieni tłokowych jest przyczyną wydostawania się spalin z otworu miarki oleju, ponieważ pierścienie tłokowe odpowiadają za uszczelnienie komory spalania, zapobiegając przedostawaniu się gazów spalinowych do miski olejowej. W miarę zużywania się pierścieni, ich zdolność do utrzymywania ciśnienia wewnętrznego maleje, co prowadzi do nieszczelności. W praktyce może to skutkować nie tylko wydostawaniem się spalin przez otwór miarki oleju, ale także zmniejszeniem mocy silnika, zwiększonym zużyciem oleju oraz pogorszeniem wydajności paliwowej. W takich sytuacjach zaleca się przeprowadzenie pomiarów kompresji oraz analizy oleju silnikowego, aby ocenić stan pierścieni. Standardowe praktyki w diagnostyce silników wymagają regularnych przeglądów oraz wymiany zużytych komponentów, aby zapewnić długotrwałą niezawodność jednostki napędowej. W przypadku stwierdzenia zużycia pierścieni tłokowych najczęściej zaleca się ich wymianę, co wiąże się z demontażem głowicy cylindrów i tłoków, a także zastosowaniem nowych, wysokiej jakości pierścieni zgodnych z normami producenta.