Kategorie: Silniki i układy napędowe Diagnostyka i naprawa
Jak dla mnie, jeśli skok jałowy pedału hamulca jest zbyt mały, to po prostu pedał nie wraca do neutralnej pozycji jak powinien. To sprawia, że hamulce mogą być ciągle częściowo włączone, a to prowadzi do blokowania kół, co nie jest najbezpieczniejsze na drodze. W praktyce, ważne jest, żeby ten skok jałowy był odpowiednio ustawiony, bo to pozwala na automatyczne rozłączenie hamulców zaraz po naciśnięciu pedału. Jak jest za mało miejsca, to hamulce mogą się przegrzewać, co zwiększa szansę na uszkodzenia i wydłuża drogę hamowania. Fajnie jest też regularnie sprawdzać, czy wszystko jest ok z pedałem hamulca i całym układem, bo producenci samochodów zazwyczaj mówią, żeby robić przeglądy przynajmniej raz w roku albo po przejechaniu konkretnej liczby kilometrów. Dbanie o skok jałowy hamulca nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale też podnosi komfort jazdy i sprawność pojazdu.