Kategorie: Silniki i układy napędowe Materiały eksploatacyjne i smarowanie
Odpowiedź "dwusuwowy z ZS" jest rzeczywiście poprawna. Silniki dwusuwowe mają tę zaletę, że cykl pracy kończą w jednym obrocie wału korbowego, co jest całkiem sprytne. Kiedy mówimy o silniku z zapłonem samoczynnym (ZS), to w zasadzie mamy do czynienia z silnikiem diesla, który w zwykłym cyklu roboczym ma wszystko załatwione w ciągu dwóch suwaków tłoka. Fajnie, że takie silniki można spotkać w motocyklach czy nawet w maszynach budowlanych - wszędzie tam, gdzie liczy się moc i kompaktowe wymiary. Chociaż silniki dwusuwowe są mniej efektywne pod kątem spalania niż czterosuwowe, to mają swoje plusy, takie jak prosta konstrukcja. Dobrze zaprojektowane silniki dwusuwowe spełniają normy emisji spalin, więc można je stosować w zgodzie z nowoczesnymi standardami ekologicznymi. Ważne jest, by to zrozumieć, szczególnie jeśli planujesz pracować w inżynierii i zajmować się projektowaniem silników.