Odpowiedź DOHC oznacza "Double Overhead Camshaft", czyli dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy silnika. Ta konstrukcja pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie zaworami, co przekłada się na lepsze osiągi silnika oraz wyższą moc w wyższych zakresach obrotów. Silniki DOHC są często stosowane w nowoczesnych samochodach osobowych oraz sportowych, gdzie inżynierowie dążą do maksymalizacji wydajności. Dzięki zastosowaniu dwóch wałków, każdy wałek może kontrolować osobno zawory dolotowe i wylotowe, co pozwala na lepsze wykorzystanie cyklu pracy silnika. W praktyce, silniki z tą konstrukcją często osiągają wyższą moc i moment obrotowy przy mniejszych pojemnościach, co jest szczególnie cenione w kontekście rosnących wymagań dotyczących efektywności paliwowej i emisji spalin. W branży motoryzacyjnej, silniki DOHC stały się standardem w wielu segmentach, a ich zalety sprawiają, że są preferowane w projektowaniu silników o wysokiej wydajności.
Wybór odpowiedzi ESP, ABS i SOHC wskazuje na pewne nieporozumienia dotyczące terminologii używanej w kontekście silników spalinowych. ESP, czyli Electronic Stability Program, to system wspomagający stabilność pojazdu, który nie ma bezpośredniego związku z budową silnika. Z kolei ABS, czyli Anti-lock Braking System, to technologia zapobiegająca blokowaniu kół podczas hamowania, co również nie odnosi się do wałków rozrządu. SOHC, czyli Single Overhead Camshaft, oznacza pojedynczy wałek rozrządu w głowicy silnika. Choć silniki SOHC mają swoje zastosowanie, ich konstrukcja nie pozwala na tak efektywne sterowanie zaworami jak w silnikach DOHC. Pojedynczy wałek rozrządu musiałby być odpowiedzialny za kontrolowanie zarówno zaworów dolotowych, jak i wydechowych, co często skutkuje większymi ograniczeniami w zakresie wydajności i mocy silnika. Wybierając te odpowiedzi, można myśleć, że wszystkie aspekty rozrządu są równoważne, jednak w kontekście nowoczesnych silników, konstrukcja DOHC jest zdecydowanie bardziej efektywna i elastyczna. Zrozumienie różnic w tych systemach jest kluczowe dla właściwego projektowania i nawigacji w technologiach silnikowych.