Kategorie: Silniki i układy napędowe Diagnostyka i naprawa Materiały eksploatacyjne i smarowanie
Spadek ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika spalinowego, przy sprawnej pompie olejowej, wskazuje na problemy związane z łożyskami głównymi wału korbowego. Łożyska te odpowiadają za podparcie wału korbowego, a ich zużycie może prowadzić do zwiększonej luzów, co z kolei powoduje utratę ciśnienia oleju. W praktyce, jeśli łożyska są w złym stanie, olej nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego ciśnienia, co może prowadzić do uszkodzenia silnika. Właściwe ciśnienie oleju jest kluczowe dla smarowania, a jego spadek może powodować przegrzewanie i nadmierne zużycie komponentów silnika. W dobrych praktykach branżowych regularne kontrole ciśnienia oleju oraz wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta są podstawą dbałości o stan łożysk oraz całego silnika. Utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju nie tylko zapewnia dłuższą żywotność silnika, ale również wspiera jego efektywność energetyczną.