Umieszczony na samochodzie symbol 1,4 16V oznacza, że w pojeździe zastosowano silnik spalinowy
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź "szesnastozaworowy o pojemności skokowej 1400 cm3" jest poprawna, ponieważ symbole na samochodzie 1,4 16V wskazują na pojemność skokową silnika wynoszącą 1400 cm3 oraz na liczbę zaworów. W kontekście silników spalinowych, liczba 16V oznacza, że silnik jest wyposażony w 16 zaworów, co jest standardową konfiguracją dla silników szesnastozaworowych. Tego typu silniki charakteryzują się lepszym przepływem powietrza przez cylindry, co przekłada się na wyższą moc i lepsze osiągi pojazdu. Przykładowo, w przypadku silników szesnastozaworowych, lepsze zestrojenie wlotu i wylotu, a także większa powierzchnia zaworów, pozwalają na efektywniejsze spalanie mieszanki paliwowej. Dzięki tym cechom, silniki te są często stosowane w nowoczesnych pojazdach, co zwiększa ich konkurencyjność w obszarze wydajności paliwowej oraz emisji spalin, zgodnie z aktualnymi normami ekologicznymi. Do dobrych praktyk w projektowaniu silników należy zapewnienie optymalnego stosunku masy do mocy, co w przypadku silników szesnastozaworowych jest zazwyczaj osiągane dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii inżynieryjnych.
Wszystkie inne odpowiedzi są niepoprawne z różnych powodów. Odpowiedź dotycząca silnika ośmiozaworowego o pojemności 1600 cm3 jest błędna, ponieważ pojemność skokowa silnika wyrażona w symbolu "1,4" jasno wskazuje na 1400 cm3, a nie 1600 cm3. Silniki ośmiozaworowe mają mniejszą liczbę zaworów, co ogranicza ich możliwości w kontekście wydajności. Takie jednostki napędowe, chociaż prostsze w budowie, często nie osiągają takich samych parametrów mocy i momentu obrotowego jak silniki szesnastozaworowe. Warto zauważyć, że w silnikach ośmiozaworowych często występują ograniczenia w zakresie optymalizacji spalania, co może prowadzić do wyższej emisji spalin oraz gorszej efektywności paliwowej. Z kolei odpowiedź ośmiozaworowa o pojemności 1400 cm3 również jest błędna, ponieważ nie uwzględnia liczby zaworów, a w kontekście nowoczesnych silników, szesnastozaworowe są preferowane. Na koniec, informacja o silniku szesnastozaworowym o pojemności 1600 cm3 jest myląca, gdyż nie zgadza się z podaną pojemnością 1,4. Biorąc pod uwagę zasady projektowania silników oraz ich klasyfikację, kluczowe jest rozróżnienie między pojemnością skokową a liczbą zaworów, co ma ogromny wpływ na osiągi silnika oraz jego efektywność energetyczną.