Kategorie: Silniki i układy napędowe Materiały eksploatacyjne i smarowanie
Pokrycie gumowej uszczelki nowego filtra oleju olejem silnikowym jest standardową praktyką w branży motoryzacyjnej, która ma na celu zapewnienie prawidłowego uszczelnienia i minimalizację ryzyka wycieków oleju. Olej silnikowy, będący głównym środkiem smarnym w silniku, ma odpowiednie właściwości, które wspomagają adhezję uszczelki do powierzchni filtra oraz blokady w obszarze styku z silnikiem. Dzięki temu gwarantuje się równomierne rozłożenie obciążenia, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń uszczelki przy pierwszej pracy silnika. Dodatkowo, olej silnikowy ma zbliżoną lepkość do tego, który będzie krążył w silniku, co pozwala na lepsze dopasowanie i eliminację potencjalnych mikro-krzywizn. Warto zauważyć, że producenci filtrów olejowych oraz specjaliści motoryzacyjni zalecają tę praktykę w dokumentacji technicznej, podkreślając jej znaczenie dla długoterminowej efektywności silnika oraz jego żywotności.