Odpowiedź 7 300 obr/min jest poprawna, ponieważ prędkość obrotowa prądnicy tachometrycznej bezpośrednio wpływa na generowane napięcie wyjściowe. Prądnice te pracują na zasadzie indukcji elektromagnetycznej, gdzie napięcie jest proporcjonalne do prędkości obrotowej. Przy stałej prędkości obrotowej 1000 obr/min i napięciu wyjściowym 7,3 V, można obliczyć, że przy prędkości 7 300 obr/min napięcie wzrośnie do wartości 73 V, co wykracza poza standardowe parametry pracy prądnicy. Tego typu prądnice są powszechnie wykorzystywane w systemach automatyki i pomiarach, gdzie precyzyjna kontrola prędkości obrotowej ma kluczowe znaczenie. Przykładowo, w aplikacjach takich jak regulacja prędkości silników czy systemy pomiarowe, prądnice tachometryczne pozwalają na efektywne monitorowanie i zarządzanie parametrami pracy urządzeń. Zrozumienie zasad działania tych prądnic jest istotne dla inżynierów i techników pracujących w branży automatyki i elektronicznej.
Wybór 7,3 obr/min, 730 obr/min oraz 73 obr/min jako odpowiedzi na pytanie o prędkość obrotową prądnicy tachometrycznej prowadzi do kilku błędnych wniosków, które są wynikiem nieprawidłowego zrozumienia zasad działania prądnic. Przede wszystkim, prądnica tachometryczna wytwarza napięcie, które jest proporcjonalne do prędkości obrotowej wału. Oznacza to, że im wyższa prędkość obrotowa, tym wyższe napięcie. Odpowiedzi 7,3 obr/min i 73 obr/min sugerują ekstremalnie niskie prędkości, które są nieadekwatne do standardowego działania prądnicy. Dla prędkości 1000 obr/min napięcie wynosi 7,3 V; zatem prędkości obrotowe niższe od 1000 obr/min nie mogą generować napięcia wyjściowego wyższego niż 7,3 V. Z kolei odpowiedź 730 obr/min również jest błędna, ponieważ przy tej prędkości napięcie wyniesie mniej niż 7,3 V. Typowym błędem myślowym jest przyjęcie, że mniejsze prędkości mogą wytwarzać wyższe napięcia, co jest sprzeczne z zasadami fizyki. Kluczowe jest zrozumienie, że prądnice tachometryczne są wykorzystywane w systemach, gdzie precyzyjne mierzenie prędkości obrotowej jest kluczowe, na przykład w systemach regulacji i kontroli procesów przemysłowych, a ich działanie opiera się na proporcjonalności między prędkością a napięciem.