Poprawna odpowiedź to zębaty pasek, który jest odpowiednio dostosowany do koła zębatego, jak przedstawiono na rysunku. Przekładnie zębate wykorzystywane są w wielu zastosowaniach przemysłowych, od napędów w maszynach po systemy przenoszenia mocy w pojazdach. Paski zębate zapewniają precyzyjne połączenie między kołami zębatymi, co pozwala na efektywną transmisję momentu obrotowego bez utraty energii, co jest kluczowe w aplikacjach wymagających wysokiej dokładności, takich jak drukarki 3D czy robotyka. W praktyce, dobór odpowiedniego paska zębatego wpływa na wydajność całego systemu, a jego parametry, takie jak szerokość i liczba zębów, muszą odpowiadać specyfikacjom technicznym kół zębatych. Zastosowanie pasków zębatych spełnia również normy i standardy branżowe, co zapewnia ich niezawodną pracę oraz długą żywotność w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Stosowanie tego rodzaju rozwiązań technicznych jest zgodne z najlepszymi praktykami inżynieryjnymi, co pozwala na optymalne wykorzystanie zasobów oraz minimalizację ryzyka awarii.
Wybór pasków wielorowkowych, klinowych lub wieloklinowych do połączenia kół zębatych jest błędny z kilku powodów. Paski wielorowkowe są stosowane w układach napędowych, gdzie wymagane jest przeniesienie mocy z silnika na inne elementy napędowe, ale nie współpracują one z zębami kół zębatych. Ich konstrukcja, polegająca na wielowrzecionowych rowkach, nie pozwala na precyzyjne dopasowanie i synchronizację z zębami, co prowadzi do poślizgu i utraty efektywności. Z kolei paski klinowe, które działają na zasadzie tarcia, są używane w napędach, gdzie nie ma potrzeby precyzyjnego dopasowania zębów, co w przypadku kół zębatych jest absolutnie konieczne. Wreszcie, paski wieloklinowe, podobnie jak paski klinowe, nie są przeznaczone do pracy z zębami kół zębatych i ich zastosowanie w tym kontekście prowadziłoby do niskiej efektywności oraz przyspieszonego zużycia komponentów. W praktyce, błędny dobór paska może skutkować nie tylko obniżoną wydajnością, ale także uszkodzeniem elementów przekładni, co wiąże się z kosztami napraw i przestojami w produkcji. Dlatego kluczowe jest, aby w przypadku przekładni zębatych zawsze stosować paski zębate, co jest zgodne z najlepszymi praktykami inżynieryjnymi oraz standardami jakości.