Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Manewrowanie i prowadzenie statku  Bezpieczeństwo i ratownictwo 
Odpowiedź 'co najmniej siedmiu krótkich i jednego długiego' jest poprawna, ponieważ zgodnie z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa na morzu, w tym konwencją SOLAS (International Convention for the Safety of Life at Sea), ogólny alarm na statku ogłasza się poprzez kombinację dźwięków. Alarm ten jest kluczowym elementem procedur awaryjnych, mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa załogi i pasażerów. W praktyce, oznacza to, że sygnał alarmowy składa się z co najmniej siedmiu krótkich dźwięków, które są przerywane jednym długim. Taki wzór dźwięków został ustalony, aby wyraźnie odróżnić alarm ogólny od innych sygnałów, co jest niezbędne w sytuacjach kryzysowych, kiedy czas reakcji jest kluczowy. Osoby pracujące na statkach muszą być dobrze zaznajomione z tymi procedurami, aby sprawnie reagować w sytuacjach awaryjnych. Dodatkowo, przeprowadzanie regularnych ćwiczeń i szkoleń w zakresie alarmów i ewakuacji jest standardem w praktykach bezpieczeństwa morskiego, co pozwala na lepsze przygotowanie załogi do potencjalnych zagrożeń.