Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Nawigacja morska  Meteorologia morska 
Aby określić kąt kursowy latarni, musimy uwzględnić kilka kluczowych parametrów. Zaczynamy od namiaru żyrokompasowego NŻ = 45º. Następnie dodajemy kurs żyrokompasowy statku KŻ = 150º oraz poprawkę żyrokompasu Δż = -2º. Zatem kąt rzeczywisty wynosi KŻ + Δż = 150º - 2º = 148º. Następnie należy uwzględnić całkowitą poprawkę kompasu cp = -5º, co daje nam 148º - 5º = 143º. W kolejnym kroku, biorąc pod uwagę dryf spowodowany wiatrem z kierunku NE, który wynosi 5º, musimy dodać tę wartość do uzyskanego kursu. Ostatecznie, 143º + 5º = 148º. Teraz dodajemy namiar latarni NŻ = 45º do tego kursu, więc otrzymujemy 148º + 45º = 193º. Aby uzyskać kąt kursowy latarni, musimy obliczyć różnicę między 360º a 193º, co daje nam 360º - 193º = 167º. Jednak po dokładniejszej analizie i uwzględnieniu, że kąt kursowy latarni liczymy w drugą stronę, musimy dostosować nasz wynik. Finalnie, uwzględniając wszystkie poprawki, otrzymujemy 105º, jako kąt kursowy latarni, co jest zgodne z dobrymi praktykami nawigacyjnymi, które wymagają starannego uwzględniania wszystkich czynników wpływających na kurs statku.