Informację o porcie przeznaczenia (Destination) statku transmituje automatycznie w zadanych odstępach czasowych
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź 'AIS' (Automatic Identification System) jest prawidłowa, ponieważ system ten został zaprojektowany do automatycznego przesyłania informacji o położeniu jednostki morskiej, w tym celu podróży, prędkości, a także portu przeznaczenia. AIS działa na zasadzie wymiany danych pomiędzy statkami oraz pomiędzy statkami a stacjami brzegowymi, co pozwala na bieżące monitorowanie ruchu morskiego. Przykładem praktycznego zastosowania AIS jest możliwość śledzenia statków przez służby morskie oraz armatorów, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo żeglugi. System ten jest zgodny z międzynarodowymi standardami, takimi jak Konwencja SOLAS (Safety of Life at Sea), która nakłada obowiązek wyposażenia niektórych jednostek w system AIS. Dzięki AIS, armatorzy i operatorzy portów mogą efektywnie zarządzać ruchem statków, co jest kluczowe w obliczu wzrastającej liczby jednostek pływających. Znajomość AIS oraz jego funkcji jest niezbędna dla każdego profesjonalisty w branży morskiej.
Odpowiedzi takie jak LRIT, radiotelefon UKF z przystawką DSC oraz SSAS są związane z różnymi aspektami komunikacji i monitorowania jednostek pływających, jednak nie spełniają one tej samej funkcji co AIS. LRIT (Long Range Identification and Tracking) służy do długozasięgowego identyfikowania i śledzenia jednostek, ale jest używane w innych kontekstach, takich jak bezpieczeństwo i zarządzanie trasami wodnymi na dużych odległościach. LRIT przesyła dane mniej regularnie i nie koncentruje się na bieżących informacjach o porcie przeznaczenia. Radiotelefon UKF z przystawką DSC (Digital Selective Calling) jest systemem komunikacyjnym, który umożliwia nawiązywanie połączeń alarmowych, ale nie automatyzuje przesyłania informacji o położeniu statku ani portu przeznaczenia. Systemy te są bardziej odpowiednie do komunikacji w sytuacjach awaryjnych, a nie do regularnego monitorowania statusu statków w ruchu. SSAS (Ship Security Alert System) jest systemem alarmowym zaprojektowanym do informowania o zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem statków, a nie do regularnego przesyłania informacji o trasie i porcie przeznaczenia. Wybierając jedną z tych opcji, można nie zrozumieć różnic między tymi systemami oraz ich zastosowaniem w praktyce, co prowadzi do mylnych wniosków na temat ich funkcji i roli w monitorowaniu ruchu morskiego.