Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Nawigacja morska  Manewrowanie i prowadzenie statku 
Zacznijmy od tego, że nabieżnik, który pokazuje kierunek rzeczywisty 039º, w połączeniu z żyrokompasem na kursie KŻ = 311º z poprawką Δż = -2°, to naprawdę istotna część w nawigacji morskiej. Rozumiejąc to, czemu odpowiedź o prawym trawersie jest właściwa, warto wziąć pod uwagę, że ten kąt 039º mówi nam, że statek jest w układzie północ-południe, a jego kurs 311° jest bliski 360°. Ta poprawka z żyrokompasu (-2°) oznacza, że tak naprawdę płyniemy w kierunku 309°. Patrząc na te liczby, widzimy, że kąt nabieżnika wobec kursu statku jest większy, co sugeruje, że nabieżnik jest po prawej burcie. W praktyce, gdy statek minie linię nabieżnika, kierunek rzeczywisty pokazuje, że nabieżnik jest z prawej strony, co jest bardzo ważne dla manewrowania i bezpieczeństwa. W nawigacji umiejętność odczytywania kąta kursu w kontekście nabieżników i trawersów to kluczowa sprawa, żeby dobrze prowadzić statek.