Na rysunku widzimy jednostkę pływającą z czarnym cylindrem, co według międzynarodowych przepisów (COLREG) znaczy, że jest to jednostka z ograniczonym zanurzeniem. Takie jednostki, jak na przykład niektóre łodzie podwodne czy statki o dużym zanurzeniu, mają ciężej z manewrowaniem, bo tak już jest skonstruowane. Ten znak, co reprezentuje jednostkę z ograniczonym zanurzeniem, jest naprawdę ważny w komunikacji na morzu. Dzięki niemu inne jednostki mogą lepiej dostosować swoje ruchy, żeby nie doszło do kolizji. Na przykład, jak zobaczymy czarny cylinder na horyzoncie, to od razu powinniśmy być bardziej ostrożni, żeby nie wpaść w tarapaty. W praktyce, znajomość tych oznaczeń i ich znaczenie to podstawa, żeby zapewnić bezpieczeństwo, szczególnie w miejscach, gdzie jest dużo ruchu. Taką wiedzę zdobywają też kapitanowie i operatorzy łodzi, którzy muszą umieć rozpoznawać różne sygnały wizualne.
Odpowiedzi, które mówią, że jednostka jest na mieliźnie, na kotwicy lub ma nurka pod wodą, są oparte na błędnych założeniach dotyczących symboli i zachowań jednostek pływających. Jednostka na mieliźnie zazwyczaj nie może się ruszać przez płytką wodę, co inny znak by zasygnalizował, a nie czarny cylinder. Jednostka na kotwicy ma inny znak wizualny, przeważnie wisi na maszcie, informując, że statek stoi w miejscu. Jeszcze inny sygnał jest wymagany, gdy mamy nurka pod wodą. Te pomyłki mostkują w myleniu różnych znaków i przez to trudno zrozumieć, jak jednostki pływające się komunikują. W praktyce, umiejętność odróżniania tych znaków jest kluczowa, żeby unikać kłopotów i dbać o bezpieczeństwo na morzu. Zrozumienie, co oznacza czarny cylinder jako symbol jednostek z ograniczonym zanurzeniem, naprawdę pomoże lepiej ocenić sytuacje na wodzie i podejmować właściwe decyzje podczas nawigacji.