Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Nawigacja morska  Manewrowanie i prowadzenie statku 
Odpowiedź 'większa przy zwrocie w prawo' jest poprawna, ponieważ na statku wyposażonym w prawoskrętną śrubę, podczas manewru w prawo, generowane są siły, które powodują większy promień cyrkulacji. W praktyce oznacza to, że statek podczas zwrotu w prawo ma tendencję do 'odpychania' się od wody w wyniku działania śruby, co skutkuje większą średnicą cyrkulacji. W kontekście manewrowania, wiedza o promieniu cyrkulacji jest kluczowa dla kapitana, ponieważ wpływa na zdolność statku do wykonania skomplikowanych manewrów w ograniczonych przestrzeniach, takich jak porty czy kanały. Standardy dotyczące manewrowania statkami, takie jak zasady COLREG oraz praktyki związane z manewraniem na wodach, podkreślają znaczenie zrozumienia wpływu śruby na zachowanie statku. Przykładowo, w sytuacji awaryjnej, umiejętność przewidywania, jak statek zareaguje na manewr w prawo, może być kluczowa dla bezpieczeństwa załogi i ładunku.