Nadane gwizdkiem trzy dźwięki krótkie są sygnałem, który w kontekście nawigacji na wodzie, oznacza, że jednostka pływająca zamierza dać bieg wstecz. Taki sygnał jest zgodny z międzynarodowymi zasadami dotyczących sygnalizacji dźwiękowej (np. Konwencja o międzynarodowych zasadach zapobiegania zderzeniom statków na morzu - COLREG). Sygnały dźwiękowe są kluczowym elementem komunikacji między jednostkami na wodzie, szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności. Przykładem zastosowania tego sygnału może być sytuacja, gdy statek zbliża się do niebezpiecznego obszaru, w którym musi cofnąć się, aby uniknąć kolizji lub niebezpiecznych przeszkód. Zrozumienie i umiejętność stosowania takich sygnałów jest niezbędne dla każdego nawigatora, aby zapewnić bezpieczeństwo na wodzie.
Wybór odpowiedzi, która sugeruje zmianę kursu w prawo lub w lewo, jest błędny, ponieważ nie odzwierciedla standardowych procedur sygnalizacji dźwiękowej, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa na wodzie. Zgodnie z zasadami COLREG, zmiana kursu sygnalizowana jest jednocześnie innymi sygnałami dźwiękowymi, które są bardziej jednoznaczne. Na przykład, zmiana kursu w prawo jest sygnalizowana dwoma długimi dźwiękami, podczas gdy zmiana w lewo jest oznaczana jednym długim dźwiękiem. W przypadku podania wątpliwości, sygnalizacja za pomocą dźwięku nie jest odpowiednia, ponieważ nie istnieje standardowy dźwięk, który by to oznaczał. Takie pomyłki mogą prowadzić do poważnych nieporozumień na wodzie, gdzie precyzyjna komunikacja jest kluczowa. Łatwo jest pomylić sygnały w stresujących sytuacjach, co podkreśla znaczenie znajomości i regularnego ćwiczenia zasad sygnalizacji dźwiękowej. Niezrozumienie ich znaczenia może prowadzić do kolizji lub innych niebezpiecznych sytuacji, dlatego każdy nawigator powinien być dobrze zaznajomiony z odpowiednimi sygnałami oraz ich interpretacją w kontekście różnych manewrów na wodzie.