Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Manewrowanie i prowadzenie statku  Wyposażenie i urządzenia statku 
Odpowiedź, które wskazuje na konieczność trzymania napiętej liny podanej z dziobu w kierunku rufy, jest prawidłowa, ponieważ odnosi się do fundamentalnych zasad zarządzania linami w kontekście nawigacji i manewrowania statkiem. W praktyce, 'forward spring' odnosi się do liny, która ma na celu utrzymanie stabilności statku, zapobiegając jego przesuwaniu się do przodu przy jednoczesnym przycumowaniu lub w porcie. Przykładem może być sytuacja, gdy statek jest przycumowany do nabrzeża; wówczas, trzymanie napiętej liny z dziobu w kierunku rufy pozwala na kontrolowanie ruchu statku oraz jego kąta nachylenia. Tego typu działania są zgodne z dobrymi praktykami w branży żeglarskiej, które podkreślają znaczenie użycia odpowiednich lin do manewrów w portach. Utrzymanie napięcia w tej linii zapewnia nie tylko stabilność, ale również bezpieczeństwo podczas operacji załadunku i wyładunku, minimalizując ryzyko uszkodzenia statku lub infrastruktury portowej.