Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Manewrowanie i prowadzenie statku  Wyposażenie i urządzenia statku 
Odpowiedź wskazująca na dwa światła czerwone widoczne dookoła widnokręgu, światła burtowe i światło rufowe jest zgodna z przepisami dotyczącymi oznakowania jednostek pływających, które nie są w stanie manewrować. Zgodnie z Międzynarodowymi Przepisami o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (COLREGs), jednostki, które są niezdolne do manewrowania, powinny być oznakowane w sposób, który informuje inne jednostki o ich statusie. Dwa światła czerwone, umieszczone jeden nad drugim, sygnalizują, że statek jest nieodpowiadający za swoje ruchy. Dodatkowo, światła burtowe (zielone i czerwone) oraz światło rufowe są wymagane, aby zapewnić pełne oznakowanie jednostki, co zwiększa jej widoczność i bezpieczeństwo na wodach. Takie oznakowanie jest istotne, ponieważ pozwala innym jednostkom na odpowiednią ocenę sytuacji i podejmowanie decyzji w kontekście manewrowania, co jest kluczowe w warunkach z ograniczoną widocznością. Przykładem zastosowania tych przepisów może być sytuacja na szlaku wodnym, gdzie obecność i status niezdolnych do manewru jednostek może mieć wpływ na organizację ruchu morskiego i bezpieczeństwo innych jednostek.