Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Manewrowanie i prowadzenie statku  Bezpieczeństwo i ratownictwo 
Odpowiedź, która łączy światła statku stojącego na kotwicy oraz dwa czerwone światła umieszczone w linii pionowej, jest zgodna z Międzynarodowymi Przepisami o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (COLREGs). Przepisy te dokładnie opisują, jakie sygnały świetlne powinien emitować statek w różnych sytuacjach. Statek stojący na mieliźnie, co oznacza, że nie może się poruszać, ma obowiązek sygnalizować swoją pozycję, aby inne jednostki wodne mogły go dostrzec i uniknąć kolizji. Obecność świateł statku na kotwicy (jedno białe światło w górnej części masztu) oraz dwóch czerwonych świateł umieszczonych w linii pionowej wskazuje, że jednostka jest w niebezpieczeństwie i niezdolna do manewru. Taki system sygnalizacji jest istotny w kontekście bezpieczeństwa na wodach, gdzie każda jednostka musi działać zgodnie z ustalonymi normami, by zapobiec niebezpiecznym sytuacjom na wodzie. W praktyce, na przykład w warunkach ograniczonej widoczności, jasne sygnalizowanie pozycji i statusu statku jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa nawigacji.