Odpowiedź, która łączy światła statku stojącego na kotwicy oraz dwa czerwone światła umieszczone w linii pionowej, jest zgodna z Międzynarodowymi Przepisami o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (COLREGs). Przepisy te dokładnie opisują, jakie sygnały świetlne powinien emitować statek w różnych sytuacjach. Statek stojący na mieliźnie, co oznacza, że nie może się poruszać, ma obowiązek sygnalizować swoją pozycję, aby inne jednostki wodne mogły go dostrzec i uniknąć kolizji. Obecność świateł statku na kotwicy (jedno białe światło w górnej części masztu) oraz dwóch czerwonych świateł umieszczonych w linii pionowej wskazuje, że jednostka jest w niebezpieczeństwie i niezdolna do manewru. Taki system sygnalizacji jest istotny w kontekście bezpieczeństwa na wodach, gdzie każda jednostka musi działać zgodnie z ustalonymi normami, by zapobiec niebezpiecznym sytuacjom na wodzie. W praktyce, na przykład w warunkach ograniczonej widoczności, jasne sygnalizowanie pozycji i statusu statku jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa nawigacji.
Odpowiedzi, które nie uwzględniają zarówno świateł statku stojącego na kotwicy, jak i dwóch czerwonych świateł w pionowej linii, są niezgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi sygnalizacji świetlnej dla jednostek wodnych. Niektóre z tych odpowiedzi błędnie sugerują, że wystarczy tylko jedno z wymienionych świateł. Na przykład, wskazanie tylko dwóch czerwonych świateł sugeruje, że statek jest w niebezpieczeństwie, ale nie zawiera informacji o jego statusie jako statku stojącego na kotwicy. Takie podejście może prowadzić do nieporozumień w komunikacji na wodzie, co jest kluczowe w sytuacjach awaryjnych. Przepisy COLREGs jasno definiują, że w sytuacji, gdy statek nie jest w stanie manewrować, powinien emitować określone sygnały, które są rozpoznawane przez inne jednostki. Ignorowanie tej zasady może prowadzić do tragicznych w skutkach wypadków na morzu, ponieważ inne jednostki mogą nie dostrzegać zagrożenia. Dodatkowo, niewłaściwe przedstawienie świateł może wprowadzać w błąd inne jednostki, co skutkuje nieprawidłową oceną sytuacji nawigacyjnej. Kluczowe jest zrozumienie, że każdy element sygnalizacji ma swoje znaczenie i funkcję, a ich pominięcie lub niewłaściwe zastosowanie może mieć poważne konsekwencje.