Zawód:  Technik nawigator morski 
 Kategorie:  Przepisy i dokumentacja  Ładunki i transport morski 
Odpowiedź, że ładunki niebezpieczne powinny być ładowane na semikontenerowiec jako ostatnie, jest zgodna z najlepszymi praktykami w zakresie transportu ładunków niebezpiecznych. Zgodnie z międzynarodowymi standardami, takimi jak IMDG Code (International Maritime Dangerous Goods Code), ładunki te wymagają szczególnej ostrożności w traktowaniu ze względu na ryzyko ich wpływu na bezpieczeństwo innych ładunków oraz załogi statku. Ładowanie ładunków niebezpiecznych na końcu minimalizuje ryzyko ich przypadkowego uszkodzenia oraz uwolnienia substancji niebezpiecznych w trakcie transportu. Praktycznym przykładem może być załadunek substancji chemicznych, które mogą reagować z innymi materiałami. Dlatego ważne jest, aby te ładunki były umieszczane na statku w taki sposób, aby nie mogły przemieszczone w trakcie rejsu, co może prowadzić do poważnych incydentów. Dobrze przemyślany proces załadunku jest nie tylko kwestią zgodności z przepisami, ale także kluczowym elementem zapewnienia bezpieczeństwa operacji morskich.