Odpowiedź wskazująca na przydzielenie dwóch konwojentów do ochrony 16 jednostek obliczeniowych transportowanych bankowozem typu A jest poprawna z perspektywy standardów bezpieczeństwa transportu wartościowych ładunków. W branży ochrony transportu wartościowych przedmiotów, zaleca się, aby w przypadku przewozu tego typu ładunków stosować zasady proporcjonalności i minimalizacji ryzyka. W praktyce, dla pojazdów transportujących większe ilości wartościowych przedmiotów, takich jak jednostki obliczeniowe, dwóch konwojentów jest wystarczających do zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony. Pozwala to na jednoczesne monitorowanie otoczenia oraz współpracę w przypadku wystąpienia zagrożenia. Ponadto, przydzielenie większej liczby konwojentów może prowadzić do nieuzasadnionego wzrostu kosztów operacyjnych oraz komplikacji logistycznych. Warto również zaznaczyć, że stosowanie dwuosobowych zespołów konwojerskich jest zgodne z zaleceniami wielu organizacji zajmujących się ochroną, co potwierdzają analizy ryzyka w transporcie wartościowych towarów.
Przydzielenie czterech, pięciu lub trzech konwojentów do ochrony 16 jednostek obliczeniowych nie jest uzasadnione w kontekście standardów branżowych. Zwykle, przy ocenie potrzeb ochrony ładunku, należy brać pod uwagę zarówno wartość transportowanych przedmiotów, jak i potencjalne zagrożenia. Większa liczba konwojentów może prowadzić do nieefektywności operacyjnej oraz zwiększenia kosztów transportu, co w przypadku dużych operacji logistycznych może mieć istotny wpływ na efektywność całego procesu. W praktyce, nadmierne zabezpieczenie może prowadzić do sytuacji, w której zespół konwojerski staje się mniej zwrotny i trudniej mu reagować na dynamicznie zmieniające się warunki otoczenia. Ponadto, przypisanie większej liczby konwojentów może być wynikiem błędnej analizy ryzyk, która nie uwzględnia rzeczywistego poziomu zagrożenia. Typowym błędem myślowym jest wychodzenie z założenia, że większa liczba konwojentów automatycznie zwiększa bezpieczeństwo. Zamiast tego, należy prowadzić dokładną analizę ryzyka i dostosowywać liczbę konwojentów do specyfiki transportu, co w przypadku 16 jednostek obliczeniowych najlepiej realizuje się przy użyciu dwuosobowego zespołu.