Aby obliczyć liczbę pracowników ochrony potrzebnych do realizacji zadań ochronnych na trzech jednoosobowych posterunkach stałych całodobowych, należy uwzględnić długość dyżuru oraz liczbę posterunków. W przypadku 12-godzinnych dyżurów, każdy posterunek wymaga dwukrotnej obsady w ciągu doby, co oznacza, że na każdy posterunek przypada dwóch pracowników (jeden na dyżur dzienny i jeden na nocny). W związku z tym, dla trzech posterunków, potrzebujemy 3 posterunki x 2 pracowników = 6 pracowników. Takie podejście jest zgodne z praktykami w zakresie zapewnienia ciągłości ochrony, które zalecają nie tylko odpowiednią liczba personelu, ale również ich rotację, co pozwala na uniknięcie wypalenia zawodowego i zapewnia efektywność operacyjną. W codziennej praktyce w obiektach o wysokim poziomie zabezpieczeń, takich jak centra handlowe czy budynki użyteczności publicznej, takie obliczenia są kluczowe dla efektywnego zarządzania personelem ochrony.
Rozważając błędne odpowiedzi, pojawiają się nieporozumienia związane z obliczaniem liczby pracowników ochrony. Przy odpowiedzi 9, można zauważyć, że osoba, która ją wybrała, mogła pomylić całkowity czas trwania dyżurów z ilością pracowników. Używając zasady 12-godzinnych dyżurów, można by pomyśleć, że każda zmiana oznacza konieczność dodania dodatkowych pracowników, co jednak jest nieprawidłowe, ponieważ dyżury się pokrywają. Wybór liczby 3 jako odpowiedzi ignoruje fakt, że każdy posterunek wymaga pełnej obsady przez całą dobę, co w przypadku 12-godzinnych dyżurów oznacza dwóch pracowników na każdy posterunek. Natomiast odpowiedź 12 może wynikać z błędnego założenia, że każdy pracownik może pełnić dyżur na dwóch posterunkach jednocześnie, co jest absolutnie niezgodne z normami branżowymi, które wymagają, aby każdy posterunek był obsadzony przez jednego pracownika. W kontekście ochrony budynków, takie pomyłki mogą prowadzić do niedoborów personelu, co w efekcie zagraża bezpieczeństwu obiektu i może prowadzić do sytuacji kryzysowych. Dlatego kluczowe jest, aby obliczenia były przeprowadzone z uwzględnieniem rzeczywistych potrzeb operacyjnych oraz zasad odpowiedzialności w obszarze ochrony.