Aby obliczyć cenę jednostkową wycieczki, należy podzielić łączny koszt wycieczki przez liczbę uczestników. W tym przypadku łączny koszt wynosi 13 950 zł, a liczba uczestników to 45 uczniów plus 3 opiekunów, co daje łącznie 48 osób. Wykonując obliczenie: 13 950 zł ÷ 48 = 290,625 zł. Ponieważ cena jednostkowa powinna być zaokrąglona do najbliższej złotówki, mamy 291 zł, co nie odpowiada żadnej z odpowiedzi. Jednakże, jeśli przyjmiemy, że wszystkie koszty są pokrywane w równych częściach przez uczniów i opiekunów, to jednostkowa cena udziału każdego uczestnika byłaby różna w zależności od tego, kto pokrywa pozostałe koszty. W standardach branżowych, takich jak organizacja wycieczek edukacyjnych, kluczowym elementem jest transparentność w kosztach oraz równe traktowanie wszystkich uczestników. W praktyce organizatorzy powinni dążyć do jasno określonych kosztów, co ułatwia planowanie budżetu oraz komunikację z rodzicami i opiekunami.
Analizując zaproponowane odpowiedzi, warto zauważyć, że niektóre z nich opierają się na błędnych założeniach dotyczących kalkulacji kosztów. Kluczowym błędem, który może prowadzić do błędnych wniosków, jest niewłaściwe zrozumienie całkowitego kosztu oraz liczby uczestników. W przypadku tego pytania, łączny koszt wycieczki to 13 950 zł, a liczba uczestników wynosi 48 (45 uczniów + 3 opiekunów). Odpowiedzi takie jak 348,00 zł czy 284,00 zł mogą wynikać z pomyłki w obliczeniach lub założenia o niepełnej liczbie uczestników. W praktyce, aby uzyskać poprawny wynik, należy zastosować zasadę równego rozkładu kosztów, co stanowi standard w branży turystyki edukacyjnej. Często zdarza się, że niektórzy ignorują konieczność uwzględnienia wszystkich uczestników, co prowadzi do nieprecyzyjnych obliczeń. Ważnym aspektem jest także myślenie o cenie jednostkowej jako wartości, która powinna być klarownie komunikowana rodzicom i uczestnikom, aby uniknąć nieporozumień. Dlatego analiza finansowa powinna uwzględniać wszystkie osoby biorące udział w wycieczce oraz potencjalne dodatkowe koszty, co jest zgodne z dobrymi praktykami w zarządzaniu projektami edukacyjnymi.