Aby obliczyć całkowity koszt wynajmu autokaru, należy pomnożyć stawkę za 1 km przez całkowity przebieg autokaru. W tym przypadku stawka wynosi 4,00 zł za km, a autokar przejechał 700 km. Zatem koszt wynajmu wyniesie: 700 km * 4,00 zł/km = 2800,00 zł. Jednak warto zwrócić uwagę, że minimalny przebieg dzienny wynosi 360 km. W ciągu dwóch dni minimalny przebieg to 720 km (360 km/dzień * 2 dni). Zatem, ponieważ autokar przejechał 700 km, nie osiągnięto minimalnego przebiegu, co oznacza, że należy uwzględnić ten przepis w obliczeniach. W praktyce, przewoźnicy często stosują zasady, które wymagają od klientów płacenia za minimalny przebieg, nawet jeśli rzeczywisty przebieg jest niższy. Dlatego, w przypadku braku osiągnięcia minimalnego, należy liczyć całkowity koszt na podstawie 720 km: 720 km * 4,00 zł/km = 2880,00 zł. To jest całkowity koszt wynajmu autokaru. Tego typu zasady są powszechnie stosowane w branży transportowej, co podkreśla znaczenie znajomości warunków wynajmu.
Wynik 2800,00 zł można by uznać za prawidłowy, gdyby uwzględniać jedynie dystans przejechany przez autokar, bez brania pod uwagę minimalnego przebiegu dziennego. W praktyce, wiele osób ma tendencję do pomijania kluczowych warunków umowy, co wprowadza w błąd podczas kalkulacji. Wybór tej odpowiedzi może wynikać z błędnego założenia, że całkowity koszt wynajmu powinien być oparty jedynie na faktycznie przejechanym dystansie, co nie jest zgodne z dobrymi praktykami w branży transportowej. Kolejne nieporozumienie może pojawić się przy interpretacji zasad ustalania kosztów wynajmu. Nie wszyscy przewoźnicy stosują te same zasady, a ignorowanie zapisów dotyczących minimalnego przebiegu na dzień prowadzi do błędnych wniosków. Wybór 1440,00 zł również nie ma podstaw, ponieważ opiera się na nieprawidłowych kalkulacjach związanych z minimalnym dystansem. Obliczenia powinny zawsze uwzględniać wszystkie warunki umowy, w tym ustalone limity, co jest niezbędne do prawidłowego rozrachunku kosztów w branży transportowej. Również opcja 1400,00 zł jest rezultatem fikcyjnych założeń, które nie mają pokrycia w rzeczywistych danych, co podkreśla znaczenie dokładności w podejmowaniu decyzji dotyczących kosztów wynajmu transportu.