Odpowiedź 5 A jest prawidłowa, ponieważ w instalacji elektrycznej pojazdu, aby obliczyć bezpiecznik dla układu o maksymalnej mocy 50 W przy napięciu 12 V, możemy zastosować prawo Ohma oraz wzór na moc. Moc (P) jest równa iloczynowi napięcia (U) i natężenia prądu (I), co można zapisać jako P = U * I. Przekształcając ten wzór, uzyskujemy I = P / U, co w naszym przypadku daje I = 50 W / 12 V = 4,17 A. Standardowo, wybierając bezpiecznik, warto dodać margines dla bezpieczeństwa, co uzasadnia zastosowanie bezpiecznika 5 A. Taki dobór zabezpieczenia zapewnia odpowiednią ochronę przed przeciążeniem i zwarciem, jednocześnie nie prowadząc do zbyt częstego przepalania bezpiecznika. W praktyce, dla obwodów w pojazdach, stosuje się bezpieczniki o wartościach przynajmniej 1,25-krotności natężenia nominalnego, aby uwzględnić chwilowe skoki prądu.
Wybór zbyt wysokiej wartości bezpiecznika, jak 30 A, 10 A lub 20 A, prowadzi do poważnych zagrożeń bezpieczeństwa w instalacji elektrycznej pojazdu. Bezpiecznik ma za zadanie chronić obwód przed nadmiernym przepływem prądu, który może prowadzić do przegrzania i uszkodzenia przewodów lub elementów układu. Użycie bezpiecznika o wartości 30 A do układu o maksymalnej mocy 50 W jest nieadekwatne, ponieważ nie zapewnia skutecznej ochrony. Przy prądzie wynoszącym 4,17 A, bezpiecznik 30 A nie zadziałałby w przypadku zwarcia, co mogłoby doprowadzić do zapłonu lub trwałego uszkodzenia komponentów. Podobnie, wartości 10 A czy 20 A również są zbyt wysokie, co nie tylko zwiększa ryzyko uszkodzenia sprzętu, ale także nie spełnia standardów ochrony instalacji. W prawidłowym doborze bezpieczników należy uwzględnić nie tylko maksymalne wartości prądu, ale także przewidziane obciążenia oraz zastosować odpowiednie marginesy bezpieczeństwa, co czyni 5 A najbardziej optymalnym rozwiązaniem w tej sytuacji. Bezpieczniki powinny być wybierane z uwagi na ich zdolność do reagowania na nagłe zmiany w obciążeniu, a nie tylko na podstawie maksymalnej mocy układu.