Kategorie: Systemy mechatroniczne Diagnostyka i pomiary
Czujnik obrotu nadwozia wokół osi pionowej to naprawdę ważny element w układzie ESP, czyli Electronic Stability Program. Jego głównym celem jest zwiększenie stabilności pojazdu, szczególnie w trudnych warunkach drogowych. Ten czujnik sprawdza, jak szybko nadwozie się obraca, co pomaga systemowi zorientować się, czy auto zaczyna się ślizgać lub traci kontrolę. Gdy ESP zauważy, że auto obraca się zbyt mocno w stosunku do kierunku jazdy, to system działa i reguluje siłę hamowania na poszczególnych kołach, co może przywrócić stabilność. Na przykład, kiedy mamy do czynienia ze śliską nawierzchnią, gdzie jedna strona samochodu traci przyczepność, to ESP może zmniejszyć moc na tym kole albo je przyhamować, żeby kierowca miał lepszą kontrolę. Dzięki tym czujnikom nowoczesne samochody naprawdę znacząco poprawiły swoje osiągi w zakresie bezpieczeństwa i stabilności, co jest super ważne dzisiaj.