Kategorie: Systemy mechatroniczne Układy mechaniczne pojazdu Diagnostyka i pomiary
Wymiana silnika krokowego nie jest czynnością zaliczaną do obsługowo-konserwacyjnych zadań przepustnicy silnika zapłonowego wewnętrznego (ZI). Obsługa i konserwacja przepustnicy obejmują działania takie jak oczyszczanie z nagaru, które jest kluczowe dla prawidłowego działania silnika, ponieważ nagar może prowadzić do problemów z przepływem powietrza i ogólną efektywnością silnika. Weryfikacja luzów jest również istotna, aby zapewnić, że przepustnica działa płynnie i nie ma zjawiska zacięcia. Kalibracja przepustnicy jest niezbędna, aby dostosować jej ustawienia do wymagań silnika, co ma wpływ na optymalną pracę jednostki napędowej. Natomiast wymiana silnika krokowego, który pełni funkcję napędu przepustnicy, jest procedurą bardziej zaawansowaną i zazwyczaj przeprowadzana w związku z błędami diagnostycznymi lub uszkodzeniami, a nie w ramach rutynowej konserwacji.