Płyn eksploatacyjny oznaczony symbolem G12+ to nowoczesny płyn chłodniczy, który jest stosowany w układach chłodzenia nowoczesnych pojazdów. Jest to płyn na bazie glikolu etylenowego, wzbogacony o dodatki, które zapewniają ochronę przed korozją, utlenianiem oraz osadami. G12+ charakteryzuje się długotrwałą stabilnością termiczną i wysoką odpornością na zamarzanie, co czyni go idealnym rozwiązaniem do pracy w zmiennych warunkach atmosferycznych. W praktyce oznacza to, że stosując G12+, użytkownicy mogą liczyć na optymalne działanie układu chłodzenia przez dłuższy czas, co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacyjne oraz rzadziej wymagane wymiany płynu. Standardy jakościowe związane z tym płynem są ukierunkowane na spełnianie wymagań producentów samochodów oraz normy branżowe, co potwierdza jego wysoką jakość oraz efektywność w działaniach ochronnych układu.
Odpowiedzi GL-4, L-DAB i WD-40 są nieodpowiednie w kontekście pytania o płyn eksploatacyjny do układu chłodzenia. GL-4 to standard oleju przekładniowego, który odnosi się do właściwości smarnych dla przekładni manualnych, a nie do płynów chłodzących. Użycie niewłaściwego rodzaju płynu chłodniczego może prowadzić do poważnych problemów z układem chłodzenia, w tym do przegrzewania silnika. L-DAB to standard oleju silnikowego, który również nie jest związany z płynami chłodzącymi. Użycie oleju zamiast płynu chłodniczego w układzie może skutkować zatarciem i uszkodzeniem podzespołów. WD-40 to produkt przeznaczony do smarowania i ochrony przed rdzą, lecz nie ma on zastosowania jako płyn chłodniczy. Jego zastosowanie w układzie chłodzenia może prowadzić do zatykania układów oraz zniszczenia komponentów, ponieważ jest to substancja, która nie jest przeznaczona do pracy w ekstremalnych warunkach temperatur i ciśnienia panujących w silniku. Ważne jest, aby do napełnienia układu chłodzenia używać wyłącznie płynów, które zostały zatwierdzone przez producentów pojazdów i spełniają odpowiednie normy jakościowe.