Odpowiedź ON jest poprawna, ponieważ symbol ten oznacza olej napędowy, który jest przeznaczony do zasilania silników wysokoprężnych. Silniki te działają na zasadzie samoczynnego zapłonu paliwa pod wpływem wysokiego ciśnienia i temperatury, co jest charakterystyczne dla oleju napędowego. Olej napędowy jest bardziej gęsty i ma wyższą kaloryczność niż benzyny, co czyni go optymalnym paliwem dla pojazdów ciężarowych, maszyn rolniczych oraz wielu pojazdów osobowych. W praktyce, użytkowanie oleju napędowego pozwala na osiąganie lepszej efektywności paliwowej oraz mniejsze emisje CO2 w porównaniu do silników benzynowych. Dodatkowo, zgodnie z normami europejskimi, olej napędowy powinien spełniać określone standardy jakości, takie jak normy EN 590, co zapewnia jego odpowiednią czystość i właściwości użytkowe w różnych warunkach atmosferycznych.
Pojęcia E 95 i E 98 odnoszą się do paliw silnikowych, ale są to benzyny, które są zatem nieodpowiednie do zasilania silników wysokoprężnych. E 95 oznacza benzynę o 95-oktanowej liczbie, a E 98 o 98-oktanowej liczbie, a ich zastosowanie ogranicza się do silników benzynowych. Użycie benzyny w silniku wysokoprężnym prowadzi do uszkodzeń, ponieważ nie jest ona w stanie prawidłowo zapalić mieszanki paliwowo-powietrznej w tych silnikach, co skutkuje poważnymi awariami. LPG (gaz płynny) to inny typ paliwa, które może być używane w silnikach przystosowanych do jego spalania, ale także nie jest odpowiednie dla silników wysokoprężnych. Silniki wysokoprężne są zaprojektowane do pracy z olejem napędowym, który ma inne właściwości chemiczne i fizyczne, takie jak wyższa gęstość i lepkość, co jest kluczowe dla ich działania. Użytkownicy często ulegają mylnym przekonaniom, że mogą stosować różne rodzaje paliw zamiennie, co może prowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń silników oraz nadmiernych kosztów napraw.