Kategorie: Systemy mechatroniczne Układy mechaniczne pojazdu Diagnostyka i pomiary
Dopuszczalna wartość emisji tlenków azotu (NOx) według normy EURO 6 wynosi 400 mg/kWh dla silników wysokoprężnych. Norma ta została wprowadzona w celu ograniczenia emisji szkodliwych substancji przez pojazdy, co ma kluczowe znaczenie dla ochrony środowiska i zdrowia publicznego. Przykładowo, w pojazdach wyposażonych w nowoczesne technologie, takie jak systemy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) czy filtr cząstek stałych (DPF), osiągnięcie tak niskich poziomów emisji jest możliwe. Dobre praktyki w branży motoryzacyjnej obejmują także rozwój silników o wyższej sprawności, co w połączeniu z odpowiednimi technologiami oczyszczania spalin pozwala na spełnienie rygorystycznych norm emisji. Wartością kluczową w kontekście norm EURO jest również dążenie do poprawy jakości powietrza w miastach, co jest szczególnie istotne w obliczu rosnących problemów ze smogiem.