Kategorie: Układy elektryczne i elektroniczne Diagnostyka i pomiary
Poprawna odpowiedź to przedział 0 ÷ 1,5 V, ponieważ w praktyce, podczas pracy silnika oraz zmiennego obciążenia, napięcie na zaciskach akumulatora powinno mieścić się w granicach optymalnych dla zachowania efektywności układu elektrycznego pojazdu. Standardowe napięcie robocze akumulatora w samochodzie wynosi około 12,6 V przy pełnym naładowaniu, a akceptowalne wahania tego napięcia powinny zatem wynosić do 1,5 V. Zmiany te są wynikiem różnorodnych obciążeń, które mogą wystąpić podczas normalnej eksploatacji pojazdu, takich jak uruchamianie silnika, działanie systemów elektrycznych czy obciążenia związane z pracą alternatora. Utrzymanie napięcia w określonym zakresie jest kluczowe dla wydajności rozruchu, a także dla zapobiegania uszkodzeniom akumulatora i innych elementów systemu elektrycznego. W praktyce, jeśli napięcie przekracza 1,5 V, może to prowadzić do nieprawidłowego działania komponentów pojazdu.