Kategorie: Układy mechaniczne pojazdu Diagnostyka i pomiary Materiały i eksploatacja
Zużycie pompy oleju to kluczowy problem, który może prowadzić do gaśnięcia lampki kontrolnej ciśnienia oleju dopiero przy wyższych obrotach silnika. W miarę eksploatacji układów smarowania, pompy olejowe mogą tracić swoją efektywność, co skutkuje niewłaściwym ciśnieniem oleju w silniku. Przy niskich obrotach silnika, pompa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, co skutkuje świeceniem lampki ostrzegawczej. Wraz ze wzrostem obrotów, zwiększa się również wydajność pompy, co może prowadzić do chwilowego ustąpienia problemu. Przykładem praktycznym jest monitorowanie ciśnienia oleju w silnikach wysokoprężnych, gdzie ciśnienie powinno mieścić się w określonych wartościach zgodnych z normami producentów. Regularne przeglądy układu smarowania oraz wymiana filtrów oleju mogą zapobiegać tym sytuacjom, co jest zgodne z dobrymi praktykami w zakresie konserwacji pojazdów.