Wybór liczby 4 mechaników jest poprawny, ponieważ odpowiada on wymaganiom czasowym serwisu. W ciągu jednego dnia roboczego, każdy mechanik ma dostępne 7 godzin pracy efektywnej (po odjęciu 30 minut na przerwy) i może obsłużyć 4,67 samochodu, jako że średni czas obsługi wynosi 1,5 godziny. Mnożąc 4,67 przez 4 mechaników, otrzymujemy 18,68, co zaspokaja potrzebę obsługi 20 samochodów. W praktyce, w branży serwisowej stosuje się podobne analizy, aby określić odpowiednie zasoby ludzkie, co pozwala na efektywne zarządzanie czasem pracy i minimalizowanie opóźnień w obsłudze klientów. Tego typu kalkulacje są kluczowe w procesie planowania operacyjnego, aby zapewnić optymalną jakość usług oraz zadowolenie klientów.
Wybór niewłaściwej liczby mechaników najczęściej wynika z nieprawidłowych założeń dotyczących czasu pracy oraz efektywności obsługi. Na przykład, jeśli ktoś wskazuje 6 mechaników, może błędnie przyjąć, że każdy z nich będzie w stanie obsłużyć większą liczbę samochodów w krótszym czasie, nie uwzględniając rzeczywistych ograniczeń, takich jak przerwy oraz czas potrzebny na obsługę jednego pojazdu. W rzeczywistości, przy zatrudnieniu 6 mechaników, otrzymalibyśmy 25,2 samochodu, co wydaje się być wystarczające, ale nie uwzględnia to nieprzewidzianych sytuacji, takich jak awarie sprzętu czy nieplanowane przerwy. Z kolei wybór 10 mechaników może wynikać z nadmiernej ostrożności, jednak prowadzi to do marnotrawstwa zasobów, ponieważ w rzeczywistości nie ma potrzeby zatrudniania tak dużej liczby pracowników do obsługi 20 samochodów dziennie. Często błędem jest również nieprzemyślenie rotacji pracowników i efektywności zespołu, co prowadzi do suboptymalnego wykorzystania zasobów ludzkich w serwisie samochodowym.