Aby obliczyć ostateczny rachunek za naprawę, należy najpierw uwzględnić koszty części zamiennych oraz robocizny. Koszt części wynosi 800 zł, a robocizny 200 zł, co daje w sumie 1000 zł. Następnie stosujemy rabaty: 10% na części (80 zł) oraz 20% na robociznę (40 zł). Po odliczeniu rabatów, koszt części wynosi 720 zł (800 zł - 80 zł), a robocizny 160 zł (200 zł - 40 zł). Ostateczny rachunek za naprawę to suma tych wartości, co daje 880 zł. To podejście ilustruje zastosowanie zasad kalkulacji kosztów w praktyce, stosując rabaty jako standardową praktykę w branży, co prowadzi do zwiększenia satysfakcji klientów oraz optymalizacji kosztów."
Wybór innej odpowiedzi może wynikać z niedoprecyzowania w obliczeniach lub niewłaściwego zrozumienia zasady stosowania rabatów. Na przykład, wybór kwoty 900 zł ignoruje etap rabatowania, gdzie rabat na części zamienne oraz robociznę powinien być zastosowany przed podsumowaniem kosztów. Obliczenie 800 zł bez rabatu na robociznę nie uwzględnia całkowitych kosztów naprawy. Osoby wybierające 1000 zł mogą pomylić się, sądząc, że to całkowity koszt bez rabatów, co jest błędnym podejściem, ponieważ nie uwzględnia ono rabatów udzielonych przez serwis. Typowym błędem myślowym jest zatem pominięcie etapu obliczania rabatów, co prowadzi do niepoprawnych wniosków. W praktyce, zrozumienie procesu obliczania kosztów, w tym rabatów, jest kluczowe dla zarządzania finansami w każdej branży."