Wartość ciśnienia tłoczenia elektrycznej pompy paliwa wynosząca 250 kPa jest uznawana za optymalną dla wielopunktowego pośredniego układu wtrysku benzyny. Taki poziom ciśnienia zapewnia odpowiedni przepływ paliwa do wtryskiwaczy, co jest kluczowe dla prawidłowego działania silnika. W przypadku zbyt niskiego ciśnienia, na przykład 100 kPa czy 50 kPa, może wystąpić niedobór paliwa, co prowadzi do ubogiej mieszanki, a w konsekwencji do nieprawidłowego działania silnika, a nawet jego uszkodzenia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie, jak 600 kPa, może prowadzić do uszkodzenia elementów układu wtryskowego. Właściwe ciśnienie jest więc niezbędne dla optymalnej wydajności silnika oraz efektywności spalania, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży motoryzacyjnej.
Wartości ciśnienia tłoczenia pompy paliwa, takie jak 600 kPa, 100 kPa oraz 50 kPa, nie spełniają wymagań dotyczących prawidłowego funkcjonowania wielopunktowego pośredniego układu wtrysku benzyny. Zbyt wysokie ciśnienie, jak 600 kPa, może prowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy oraz układu paliwowego przez nadmierne obciążenie mechaniczne i termiczne. Z kolei zbyt niskie ciśnienie, jak 100 kPa czy 50 kPa, skutkuje niewystarczającym doprowadzeniem paliwa do silnika, co prowadzi do problemów z jego pracą, takich jak brak mocy, nierównomierna praca czy nawet zgaśnięcie silnika. W praktyce, błędne rozumienie wymagań ciśnienia może wynikać z nieznajomości specyfikacji producenta pojazdu oraz ogólnych zasad działania systemów wtryskowych. Właściwe ciśnienie jest kluczowe dla zapewnienia efektywnej pracy silnika, a także dla optymalizacji zużycia paliwa i emisji spalin. Dlatego tak ważne jest, aby podczas diagnostyki i serwisowania pojazdów stosować się do zaleceń producentów oraz standardów branżowych.