Odpowiedź 0,98 oznacza przełożenie, które jest najniższe spośród dostępnych opcji, co przekłada się na wyższe prędkości obrotowe silnika w stosunku do prędkości kół pojazdu. W praktyce, przy zastosowaniu przełożenia 0,98, silnik może osiągnąć optymalną moc przy wyższych prędkościach, co jest kluczowe dla maksymalnej prędkości pojazdu. W przypadku samochodów osobowych, niskie przełożenia są często stosowane w trybie sportowym, aby poprawić osiągi. W branży motoryzacyjnej, dobrą praktyką jest stosowanie przełożeń, które umożliwiają silnikowi pracę w swoim najbardziej efektywnym zakresie obrotów, co nie tylko zwiększa prędkość, ale również wpływa na oszczędność paliwa oraz redukcję emisji spalin. Warto również zauważyć, że takie przełożenie jest często wybierane w przypadku pojazdów wyścigowych, gdzie maksymalna prędkość jest kluczowym czynnikiem.
Przełożenia 1,00, 3,26 i 2,54 są nieodpowiednie, jeżeli celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości. Wybór przełożenia 1,00 oznacza, że obroty silnika są równe obrotom kół, co w wielu przypadkach może być korzystne dla osiągnięcia równowagi między przyspieszeniem a prędkością. Jednak nie pozwala to na osiągnięcie maksymalnej prędkości, ponieważ silnik nie pracuje w swoim optymalnym zakresie. Przełożenie 3,26 skutkuje bardzo wysokim przełożeniem, co może prowadzić do niskiej prędkości maksymalnej oraz ograniczonego przyspieszenia, zwłaszcza w samochodach osobowych, które bazują na osiągach przy niższych obrotach. Z kolei wartość 2,54, chociaż lepsza od 3,26, nadal nie wykorzystuje pełnego potencjału silnika, co może skutkować marnowaniem energii oraz nieefektywnym działaniem układu napędowego. Wybór nieodpowiednich przełożeń wynika często z błędnego przekonania, że wyższe przełożenia są korzystne dla osiągów pojazdu, co nie zawsze jest prawdą. Kluczowe jest zrozumienie dynamiki pojazdu oraz odpowiednie dostosowywanie przełożeń do warunków jazdy oraz charakterystyki silnika.