Kategorie: Układy mechaniczne pojazdu Materiały i eksploatacja
Kurtyna powietrzna faktycznie nie podlega regeneracji i to jest bardzo ważny aspekt w praktyce warsztatowej. Chociaż na pierwszy rzut oka może się wydawać, że to tylko element systemu bezpieczeństwa i może byłoby taniej ją naprawić, to jednak przepisy oraz wymagania producentów są tu naprawdę rygorystyczne. Kurtyny są elementami jednorazowego użytku w samochodzie, w przypadku zadziałania lub nawet najmniejszego uszkodzenia muszą być bezwzględnie wymienione na nowe – nie ma tu miejsca na kompromisy. Wynika to z tego, że konstrukcja kurtyny i jej ładunku pirotechnicznego po aktywacji lub uszkodzeniu nie gwarantuje później stuprocentowej skuteczności działania. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów jest po prostu najważniejsze. Z moich doświadczeń wynika, że nawet firmy zajmujące się naprawą poduszek powietrznych czy sterowników systemów SRS omijają temat kurtyn szerokim łukiem. Regeneracja stosowana jest za to często w przypadku kompresorów doładowania, wtryskiwaczy czy rozruszników, bo te elementy można skutecznie i bezpiecznie odnowić. Kurtyna powietrzna jednak zawsze podlega tylko wymianie na nową – takie są standardy i to się nie zmienia.