Metodę "na wymiar naprawczy" stosuje się do naprawy
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź 'tulei cylindrowej' jest prawidłowa, ponieważ metoda na wymiar naprawczy jest stosowana do przywracania elementów silników spalinowych do stanu używalności, gdy ich wymiary uległy degradacji z powodu zużycia lub uszkodzenia. Tuleje cylindrowe, jako kluczowe elementy silnika, muszą mieć precyzyjne wymiary, aby zapewnić optymalne współdziałanie z tłokami. W procesie naprawy można zastosować techniki takie jak honowanie lub szlifowanie, co pozwala na uzyskanie odpowiednich tolerancji. Przykładem zastosowania tej metody jest regeneracja silników w samochodach osobowych, gdzie tuleje mogą być uszkodzone w wyniku długotrwałej eksploatacji. Standardy branżowe, takie jak ISO 9001 i SAE J1181, zalecają stosowanie wymiarów naprawczych, aby zapewnić wysoką jakość i bezpieczeństwo działania silników.
Odpowiedzi takie jak 'gniazda zaworowe', 'tarcze hamulcowe' i 'koła zębate przekładni głównej' są nieprawidłowe, ponieważ każda z tych części wymaga innych metod naprawczych, które nie są związane z techniką wymiarów naprawczych. Gniazda zaworowe, na przykład, są zwykle naprawiane przez wymianę lub szlifowanie, co nie jest klasyfikowane jako naprawa na wymiar. Tarcze hamulcowe są poddawane procesowi szlifowania, ale nie w kontekście wymiarów naprawczych, gdyż ich parametry robocze są ściśle określone przez producentów i nie powinny być modyfikowane. Koła zębate z kolei wymagają precyzyjnej obróbki, a ich regeneracja często wiąże się z wymianą na nowe lub stosowaniem innych technik, takich jak hartowanie. Typowym błędem myślowym jest utożsamianie naprawy z wymianą lub prostym szlifowaniem, co nie zawsze odpowiada rzeczywistym potrzebom danej części. Aby skutecznie przeprowadzić proces naprawy, należy znać specyfikacje i wymagania każdego z elementów, co jest kluczowe dla ich poprawnej funkcjonalności i bezpieczeństwa w użyciu.