Montaż świec zapłonowych w silniku najczęściej wykonuje się kluczem nasadowym, ponieważ zapewnia on optymalne dopasowanie do głowicy cylindrów, co jest istotne dla uzyskania odpowiedniego momentu dokręcania. Klucz nasadowy, za pomocą nasadki o odpowiedniej średnicy, pozwala na precyzyjne i równomierne przyłożenie siły, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia gwintu świecy. W praktyce stosuje się nasadki w rozmiarach 16 mm lub 18 mm, w zależności od konkretnego typu silnika. Dobrym zwyczajem jest również użycie momentomierza, aby upewnić się, że świece są dokręcone z odpowiednim momentem, zgodnie z zaleceniami producenta. Dobrze zainstalowane świece zapłonowe mają kluczowe znaczenie dla efektywności silnika oraz oszczędności paliwa.
Użycie klucza imbusowego, oczkowego czy płaskiego do montażu świec zapłonowych jest błędnym podejściem, które nie zapewnia odpowiedniej precyzji ani bezpieczeństwa. Klucz imbusowy, pomimo że jest przydatny w wielu zastosowaniach, nie jest zaprojektowany do dokręcania elementów w silnikach, gdzie kluczowe są odpowiednie momenty dokręcania oraz zapewnienie idealnego dopasowania. Klucz oczkowy wymaga większej siły, co może prowadzić do uszkodzenia elementów silnika, a jego kształt nie pozwala na dotarcie do świec w niektórych silnikach, szczególnie w pojazdach o ograniczonej przestrzeni. Klucz płaski z kolei nie zapewnia stabilności ani odpowiedniego chwytu, co stawia pod znakiem zapytania jakość montażu. Błędem myślowym jest przekonanie, że każdy typ klucza może być stosowany wymiennie, podczas gdy w rzeczywistości klucz nasadowy jest zaprojektowany z myślą o specyficznych zastosowaniach w motoryzacji, co może znacząco wpłynąć na wydajność silnika oraz długość jego eksploatacji.