Poprawna odpowiedź to 450,00 PLN. W celu obliczenia całkowitego kosztu usunięcia usterki w układzie ABS, musimy uwzględnić kilka kluczowych elementów. Koszt dwóch czujników ABS wynosi 300,00 PLN, a koszt dwóch wiązek czujników to dodatkowe 40,00 PLN. Robocizna za 2 godziny pracy elektromechanika wynosi 150,00 PLN, natomiast kasowanie błędów to koszt 50,00 PLN. Łączny koszt bez rabatu wynosi zatem 540,00 PLN. Zastosowanie rabatu w wysokości 10% skutkuje obniżeniem tej kwoty o 54,00 PLN, co daje ostateczny koszt 486,00 PLN. W praktyce, znajomość takich wyliczeń jest kluczowa w branży motoryzacyjnej, ponieważ pozwala na precyzyjne oszacowanie kosztów napraw oraz skuteczne zarządzanie budżetem klienta. Tego rodzaju obliczenia powinny być rutynowo przeprowadzane przez specjalistów, aby zapewnić transparentność i rzetelność w relacjach z klientami.
W przypadku niepoprawnych odpowiedzi, pojawia się kilka typowych błędów myślowych, które prowadzą do błędnych obliczeń. Na przykład, odpowiedzi takie jak 315,00 PLN mogą wynikać z pominięcia niektórych elementów kosztów, takich jak kasowanie błędów lub nieprawidłowe oszacowanie kosztu robocizny. Z kolei kwoty takie jak 500,00 PLN mogą sugerować, że ktoś błędnie uwzględnił rabat lub w ogóle go zignorował, co prowadzi do zawyżenia wyniku. Koszt całkowity powinien być sumą wszystkich składowych, a następnie po uwzględnieniu rabatu musimy przeprowadzić dokładne obliczenia, aby uzyskać prawidłowy wynik. Ponadto, ważne jest, aby posługiwać się poprawnymi wartościami jednostkowymi, co w tym przypadku oznacza dokładne zsumowanie wszystkich wydatków: materiałów oraz robocizny. W praktyce, w przypadku napraw samochodowych, znajomość dokładnych kosztów jest kluczowa nie tylko dla uczciwego rozliczenia klienta, ale również dla efektywnego zarządzania biznesem. Nieprawidłowe podejście do takich obliczeń może skutkować nieporozumieniami oraz utratą zaufania ze strony klienta.