Kategorie: Systemy mechatroniczne Diagnostyka i pomiary
Tak, to jest trafna odpowiedź. Na przewodzie wyjściowym ze skraplacza klimatyzacji w większości aut ciśnienie rzeczywiście wynosi około 2 MPa, co odpowiada mniej więcej 20 barom. Wysokie ciśnienie tutaj ma swoje znaczenie, bo umożliwia odpowiednie skraplanie gazu chłodniczego w sprężarce. To z kolei wpływa na to, jak dobrze działa cały system klimatyzacji – pozwala na odbieranie ciepła z wnętrza pojazdu i odprowadzanie go na zewnątrz. Z mojego doświadczenia, wiedza o ciśnieniach w układzie klimatyzacji jest kluczowa, bo to pomaga technikom w diagnostyce i konserwacji. Podczas serwisu często trzeba zrobić pomiary, by znaleźć ewentualne nieszczelności czy braki czynnika chłodniczego. Właściwe ciśnienia w układzie są zgodne z tym, co mówią producenci, więc to ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa i efektywności działania klimatyzacji.