Kategorie: Systemy mechatroniczne Układy elektryczne i elektroniczne Diagnostyka i pomiary
Wybór testera diagnostycznego do diagnozy układu ABS to zdecydowanie najlepsza i najczęściej stosowana metoda w profesjonalnych warsztatach. Tester ten pozwala na odczytanie kodów usterek zapisanych w sterowniku systemu ABS, co jest praktycznie niezbędne, jeśli na desce rozdzielczej pojawił się odpowiedni komunikat. Takie narzędzie nie tylko wyświetla kody błędów, ale też często umożliwia podgląd parametrów na żywo, uruchamianie testów elementów wykonawczych, kasowanie błędów czy nawet przeprowadzanie adaptacji czujników i siłowników. Współczesne samochody mają rozbudowaną diagnostykę pokładową, a dostęp do niej uzyskujemy właśnie przez złącze diagnostyczne za pomocą testera (najczęściej zgodnego z OBD-II lub dedykowanych rozwiązań producenta). Co ciekawe, w niektórych przypadkach można dzięki temu wykryć nawet sporadyczne lub przejściowe usterki, które nie zawsze od razu manifestują się w działaniu samego ABS-u. Moim zdaniem taka diagnostyka to już absolutny standard – praktycznie żaden szanujący się warsztat nie wyobraża sobie dziś pracy bez porządnego testera. Sama obecność kontrolki na tablicy rozdzielczej to dopiero początek – prawdziwa „zabawa” zaczyna się dopiero po podpięciu testera i dogłębnym sprawdzeniu parametrów systemu.