Napięcie znamionowe 24 V jest standardem stosowanym w większości nowoczesnych ciężkich ciągników siodłowych. Takie napięcie zasilania jest korzystne dla systemów elektrycznych w pojazdach ciężarowych, ponieważ zapewnia odpowiednią moc dla wszystkich podzespołów, takich jak światła, układy sterowania silnikiem, a także systemy bezpieczeństwa. Zastosowanie napięcia 24 V umożliwia także korzystanie z bardziej wydajnych silników elektrycznych i akumulatorów, co wpływa na ogólną efektywność energetyczną pojazdu. Przykładem może być system ABS, który wymaga stabilnego zasilania, by prawidłowo funkcjonować i zapewniać bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Ponadto, zgodnie z normami branżowymi i standardami, takim jak ISO 5011, stosowanie napięcia 24 V w pojazdach ciężarowych jest rekomendowane dla zapewnienia optymalnej wydajności i niezawodności.
Wybór napięcia 12 V, 36 V lub 6 V w kontekście instalacji elektrycznej ciężkiego ciągnika siodłowego jest błędny z kilku powodów. Napięcie 12 V, choć powszechnie stosowane w samochodach osobowych, jest niewystarczające dla zastosowań w ciężkim transporcie, gdzie wymagana jest większa moc. Pojazdy ciężarowe muszą obsługiwać więcej urządzeń i systemów, co sprawia, że 12 V może być niewystarczające do ich prawidłowego działania. Z kolei napięcie 36 V jest rzadko stosowane w motoryzacji, a jego implementacja wymagałaby specjalnych dostosowań w projektowaniu układów elektrycznych, co mogłoby wprowadzić dodatkowe komplikacje i zwiększać koszty produkcji. Napięcie 6 V jest z kolei stosowane w niektórych starszych modelach pojazdów, ale ze względu na rozwój technologii i wzrastające wymagania dotyczące wydajności i bezpieczeństwa, nie jest już praktycznie używane w nowoczesnych ciężarówkach. Wybór niewłaściwego napięcia może prowadzić do awarii systemów elektrycznych, co jest nie tylko kosztowne, ale również może zagrażać bezpieczeństwu kierowcy i innych uczestników ruchu.