Odpowiedź o wymianie całego przekaźnika jest prawidłowa, ponieważ uszkodzenie cewki przekaźnika często wpływa na jego ogólną funkcjonalność. W przypadku awarii cewki, jej naprawa nie zawsze jest ekonomicznie uzasadniona, a w wielu przypadkach wymiana całego przekaźnika zapewnia większą niezawodność i bezpieczeństwo. Przekaźniki są projektowane jako zamknięte jednostki, które najlepiej wymieniać w całości, aby upewnić się, że wszystkie ich komponenty działają poprawnie. Przykładem mogą być standardy branżowe, które zalecają stosowanie nowych przekaźników w systemach oświetleniowych samochodów, aby uniknąć problemów z ich funkcjonowaniem w trudnych warunkach. Wymiana przekaźnika jest również prosta i szybka, co czyni ten proces praktycznym dla każdego mechanika czy pasjonata motoryzacji.
Wymiana samej cewki przekaźnika nie jest zalecana, ponieważ przekaźnik jest systemem zamkniętym, w którym wszystkie elementy współdziałają ze sobą. Naprawa jednego z komponentów, takiego jak cewka, może nie rozwiązać problemu, jeśli inne części przekaźnika, takie jak styki czy rdzeń, są również uszkodzone. Ponadto, proces wymiany uzwojenia cewki samodzielnie jest skomplikowany i wymaga precyzyjnych narzędzi oraz zaawansowanej wiedzy technicznej. Użytkownicy mogą pomylić cewkę z innymi elementami przekaźnika, co prowadzi do błędnych wniosków. Przykładowo, uzwojenie cewki może być jedynie częścią większego problemu, który odnosi się do całego przekaźnika. Dlatego, aby zapewnić pełną funkcjonalność układu, zaleca się wymianę całego przekaźnika, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży. Używanie uszkodzonych lub niewłaściwie naprawionych komponentów może prowadzić do dalszych problemów, takich jak nieprawidłowe działanie świateł drogowych, co jest niebezpieczne na drodze.